Перейти к содержимому

    •  
    Фотография

    Faq: Прочее по Вехе


    • Авторизуйтесь для ответа в теме
    Сообщений в теме: 7

    #1 BRIONI

    Отправлено 21 ноября 2006 - 21:12

    BRIONI
    • Members
    • 2 512 сообщений

    • RRS
    Камрады, накидайте хотя бы ссылок на прочие интересные для веховода вопросы, которые не отражены в выделенных разделах.

    #2 Kuzmich

    Отправлено 13 октября 2008 - 16:35

    Kuzmich
    • OLD_A
    • 40 377 сообщений

    • БЫЛ...Isuzu Amigo 2.6 94 г.в. был

    Надпись "VehiCROSS" в оригинальном шрифте: http://forum.4x4club...a...st&id=13136

    а вот в кореле :)Номер бортовой надписи под заказ (от 175LTD): 5-87410-683-0

    Прикрепленные файлы



    #3 Дядя Ася

    Отправлено 03 июня 2009 - 21:19

    Дядя Ася
    • Admin
    • 26 188 сообщений
    • Зеленоград/Красногорск

    • AMC Jeep Cherokee 5.9, AMC Eagle 4.2, Kia Picanto 1.2
    Краткое изложение бюллетеней для Трупера в изложении J-dawg с PlanetIsuzoo, но многое применимо и на Веху: http://forum.planeti...7315787af44126cSB99-01-S002 - Isuzu no longer recommends/requires periodic valve clearance inspections/adjustments with the "direct attack" motors (98-2k (and presumably beyond, but you'd have to verify that) Troopers and Rodeos) (previously, every what, 60k?) -- they're only warranted if you hear valve noise or are troubleshooting a rough idle condition. - They also no longer recommend a timing belt interval of 75k miles for normal service. The new interval for normal is 100k for the 98 3.2l and 3.5l motors. They are "non-interference", so the consequence for a belt breaking is that your vehicle no longer has engine power, not that your engine powers through itself for lunch. Under severe service, 75k is still the recommendation. AIPDN-PTS-SUV13-03 - 3.5l 6VE1 and 3.2l 6VD1 long blocks are now available from Isuzu. They cost dealers $2995, and MSRP is 5163.68. Part number is 8-97360-360-0. This is a fully assembled long block, including short block, cylinder heads, valve covers, oil pan, oil pump, timing belt covers, crank shaft pully, and water pump, and has 100% new components. Misc: - Intake manifold torque specification was revised from 18ft-lbs to 13ft-lbs for both the upper and lower manifold bolts. DO NOT OVERTORQUE, or your intake manifold gasket won't live as long as it should. Throttle body to intake manifold bolts should be torqued to 18ft-lbs, though. SB01-05-S001 - Some ATX models have an improper finish on the pan surface, and the stock drain and overfill plugs might leak. New plugs were released to correct this condition, and come with an O-ring. Part number is 8-96041-810-0, and is a "kit" (I believe this means it includes a plug AND an O-ring, but not two plugs and two O-rings). I purchased a pair of the plugs, which are hex-head with integral o-rings, and they came with a tech note from GM saying they were intended for 4L30E transmissions with serial number less than 5 831 756. Plugs can also be sourced from a GM dealer, part number 960-418-10. IB03-05-S001 - The correct fluid for 4L30E and 4L60E transmissions is Dexron III with a G-License number (G-34318), Isuzu part number 2-90531-815-0 or equivalent. Apparently, this "G-License designation" should be printed on the bottle somewhere. The bulletin notes that improper fluid can cause shift complaints and/or transmission damage. SB02-11-S003 - The rear cup holder is a piece of s--- and may fail to stay closed or hold beverages in a variety of ways. This was not one of our finer pieces, and the engineer who designed it has been fired. Isuzu has filed criminal stupidity charges, and is seeking the death penalty. IB02-14-S001 - Gunk can build up on an engine as part of the normal service course, and is not considered a repairable issue unless there is actual fluid loss, verifiable by fluid under the hood or on the road. Seepage happens. Leaks need to be fixed. Leaks can only be fixed under warranty IF THE VEHICLE IS STILL UNDER WARRANTY (apparently, Isuzu had some trouble with idiots in the service facilities).

    #4 TelefonisT

    Отправлено 05 декабря 2009 - 19:57

    TelefonisT
    • Members
    • 1 810 сообщений
    • Новосибирск

    • ISUZU VEHICROSS 088/175 (был)
    Не знаю куда написать. Проблема следующая. Перестал выниматься ключ зажигания когда селектор стоит на P! Сначала НЕ вынимался 1 раз на 50 успешных выниманий, потом чаще.. а потом что бы вынуть приходилось хорошо торкать ручку селектора. Искали, искали... проблема оказалась простой, ВНУТРИ палки к которой крепиться кожаная ручка переключателя ходит белая пластиковая деталь, она как бы накручивается на резьбу, мы ее сначала выкручивали на пару оборотов - стало хуже, после того как мы ее закрутили на 2 оборота стало все ОК! Буду рад если кому понадобиться - работы там на 3-5 минут, снять кожаную ручку, и сделать два оборота пластиковой детали по часовой стрелке.

    #5 Дядя Ася

    Отправлено 06 декабря 2009 - 07:21

    Дядя Ася
    • Admin
    • 26 188 сообщений
    • Зеленоград/Красногорск

    • AMC Jeep Cherokee 5.9, AMC Eagle 4.2, Kia Picanto 1.2

    Хотелось бы в общих чертах понять, что там говорит товарищ (С) Иоан Васильевич Грозный. Не все по-басурмански размовляют :(

    Ну в крупную клетку понятно и после автоперевода: http://translate.goo...y...sl=en&tl=ru

    #6 Дядя Ася

    Отправлено 10 мая 2012 - 19:52

    Дядя Ася
    • Admin
    • 26 188 сообщений
    • Зеленоград/Красногорск

    • AMC Jeep Cherokee 5.9, AMC Eagle 4.2, Kia Picanto 1.2
    lion89 починил вентилятор печки:

    Зашумел моторчик печки, причем так противно как трещетка и особенно слышно на малых оборотах, снял разобрал, внутри все в ржавчине, пыль от выработки щеток и медно графитовых фтулок. Смазка трущихся элементов улучшения не принесла. После не долгих мучений были установлены 2 подшипника вместо медно графитовых втулок. Конструкция болт-он, ничего паять резать пилить не надо. Номер подшипников: верхний(ближе к крыльчатке) L-1680HH размер 16х8х5 подошел от какого то копира CANON. Нижний Nsk 608Z размер 8*22*7. Ход при раскрутке вручную стал легче. При установке и включении печку теперь слышно только на высоких оборотах и то из за потока воздуха. Может кому то будет полезной информация. :)

    Тут обсуждение и картинки: http://forum.4x4club...opic=116982&hl=

    #7 Дядя Ася

    Отправлено 07 декабря 2012 - 17:35

    Дядя Ася
    • Admin
    • 26 188 сообщений
    • Зеленоград/Красногорск

    • AMC Jeep Cherokee 5.9, AMC Eagle 4.2, Kia Picanto 1.2
    Номера крутилок на крышке задней двери (поскольку в каталоге перепутано): Чёрная: 8-97292598-0 Красная: 8-97198691-0

    #8 Дядя Ася

    Отправлено 31 мая 2013 - 11:11

    Дядя Ася
    • Admin
    • 26 188 сообщений
    • Зеленоград/Красногорск

    • AMC Jeep Cherokee 5.9, AMC Eagle 4.2, Kia Picanto 1.2
    Про трапецию дворников на заметку: http://forum.4x4club...opic=130752&hl=